Етномода: українці шукають дитячі вишиванки та патріотичні шкарпетки (інфографіка)

Попит на товари з українською символікою з минулого року впав, але їх все ще купують
Українці стали менше цікавитися "патріотичними" товарами: якщо рік тому в інтернеті активно розкуповувалися дорослі вишиванки та сувеніри з національною символікою, то цього літа попит на таку продукцію впав приблизно в 4-5 разів. Так, згідно з дослідженням міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz, спеціально підготовленому для читачів "Сегодня", якщо в Серпень 2014 роки українці переглядали товари з категорії "дорослі вишиванки" 19527 разів, то зараз інтерес до національних блузки та сорочки впав до 4 592 показів (в 4 рази). Трохи менше шукають і вишиванки для дітей: минулого серпні цю категорію товарів переглядали +4508 разів, в цьому - всього 1 818 разів (падіння в 2,5 рази). Упав інтерес і до національного прапора: з 936 до 174 переглядів за серпень цього року (в 5 разів). Вироби народних промислів також більше цікавили українців у минулому році (докладніше див. інфографіку).
Таке зниження експерти пояснюють просто: всі, хто хотіли, прапори і вишиванки вже придбали. До того ж, зараз суспільство об'єднується навколо важливіших цінностей і цікавиться не сорочками, а історією своєї країни і її мовою.
КОСТЮМИ І ЯРМАРКИ. "Коли був бум на вишиванки, їх купили всі, хто хотів, – говорять аналітики Allbiz, - а з урахуванням того, що доходи населення падають, немає сенсу купувати кілька патріотичних костюмів в одній стилістиці. Так що зараз люди цікавляться іншими національними товарами, наприклад вишиванками для дітей, які швидко ростуть і для яких актуальніше оновлення гардеробу".
На думку авторів дослідження, інтерес українців до виключно патріотичної одязі трансформується в попит на костюми з етнічними мотивами. "Цього року справжній бум переживають різноманітні ярмарки та фестивалі, де представлена продукція вітчизняних виробників, а також авторські роботи, в тому числі в національному, етнічному та сучасномустилях. Ці товари популярні, і їх асортимент стає все ширше. А українці із задоволенням відмовляються від іноземних виробників, віддаючи перевагу вітчизняним товарам", – говорять в Allbiz. Самі ж виробники зазначають, що патріотичний одяг все ще актуальний, але потрібно відчувати настрій покупців і вчасно "переключатися": так, зараз на піку моди - вишиті туфлі, сумки, рукавички, шарфи і навіть шкарпетки! "Потрібно шукати партнерів по Україні, відкривати фірмові магазини, виходити на ринки інших країн, у тому числі Європи і Північної Америки. Адже якщо докладаєш зусилля в популяризації вітчизняних товарів, то можеш бути впевнений, що наші футболки, світшоти й інший національний одяг буде користуватися високим попитом", – пояснює співвласник одного з львівських брендів патріотичної одягу Петро Скирчук.
Найчастіше символічні наряди купують у Києві, Харкові, Одесі, Кривому Розі та Дніпропетровську, каже Петро Скирчук: це пояснюється тим, що у великих містах мешкає більше платоспроможного населення. Товари з національними мотивами ще довго будуть в моді, але дану тему потрібно періодично подавати людям під новим "соусом", зазначає він: "Приміром, зараз високим попитом користуються шкарпетки з вишивкою в українських мотивах - продажі цієї категорії товару б'ють рекорди".
Джерело: "Сегодня"
Етномода: українці шукають дитячі вишиванки та патріотичні шкарпетки (інфографіка)
Reviewed by марія іваночко
on
08:35
Rating:
Reviewed by марія іваночко
on
08:35
Rating:
