АКТУАЛЬНО

[5]

Мамо, ангели біля мене, але ви їх не можете бачити Василько просив не слухати лiкарiв, бо буде так, як вiн передбачив

Вiн народився 1 лютого 1983 року. Розвивався нормально. Одна бiда
-- не мiг ходити. У пiвтора року я його завезла до лiкаря
Касьяна, а перед тим лiкар Сологуб йому вправив вивихи. Два роки
наполегливого лiкування, масажiв та купелей, i Василько почав
ходити. 

Спочатку за вiзочком, який йому змайстрував тато, а потiм з
паличкою сам, правда, накульгуючи.

Уперше я взяла Василька зi собою до церкви, коли йому було
2 роки i 4 мiсяцi. Там, почувши спiв священика, вiн сказав: "Коли
виросту, також буду отцем Василем!"

У 2 роки i 6 мiсяцiв ми з Васильком поїхали до Почаєва. Вiн
гарно молився своїми дитячими словами, просив здоров'ячка для
себе i для всiх рiдних. Через рiк ми знову вiдвiдали цi святi
мiсця. А потiм Василько захворiв.

1987 рiк. Сiчень. Якось зранку Василько покликав мене до себе:
"Мамо, ходiть сюди, я вам щось розкажу! Я нинi бачив дуже гарний
сон".

-- Який? Зайчики, квiточки? -- питаю.

-- Нi! Я бачив Матiнку Божу, вона була найкрасивiшою в свiтi,
одягнена в блакитну сукню, пiдперезана поясом i кликала мене до
себе.

Я перепитала, чи вона, бува, щось не казала. Василько подивився
вправо, а потiм влiво (вiн завжди так робив перед тим, як щось
сказати) i промовив: "Не пам"ятаю, що казала, тiльки рукою
кликала. Вона спускалася з неба, але на землю не встала. А потiм
кудись зникла, а коло мене залишились Ангелики, якi були з
нею". Я подивилася на нього: "Де ж тi Ангели, що я їх
не бачу?" А вiн вiдповiв: "Вони бiля мене, але ви їх не можете
бачити".

-- Я ще щось вам скажу. Мамо, я вже буду помирати.

-- Васильку, навiщо ти менi таке кажеш? -- i я розплакалась.

А вiн лише знизав плечима, знову подивився на два боки i сказав:
"Я не розумiю, чого ви плачете. Я ще не вмираю. Спочатку
я захворiю, ви мене полiкуєте, але не вилiкуєте. Тодi я почну
ходити, щоб ви всi натiшилися, а потiм знову захворiю i помру.
Так що не маєте чого плакати". 

-- Васильку, синочку, ти ж казав, що будеш отцем Василем, а нинi
кажеш, що будеш вмирати!

-- Мамо, я так думав i дуже, дуже цього хотiв, але Бозя хоче, щоб я
помер.

Не минуло й десять днiв, як Василько захворiв. По всьому тiлу
висипали прищi, сильна температура. Лiкарi сказали, що вiтрянка.
За два двi в нього почався сильний стоматит. Нам порадили термiново
здати аналiзи. Результати виявились приголомшливими: гемоглобiн
-- 60, ШОЕ -- 80. Завiдувачка дитячої консультацiї порадила
термiново їхати до Львова. Дорогою до мiста Василько сказав:
"Мамо, нам уже не треба туди їхати, бо немає нiде-нiде лiкаря,
щоб мене вилiкував". Згодом ми дiзналися, що у Василька --
бiлокрiв'я й залишилося йому жити мiсяць-два, не довше. Але
Василько просив не слухати лiкарiв, бо буде так, як вiн
передбачив. 

I так сталося.

У лiкарнi пролежали пiвтора мiсяця, а потiм Бог мене звiв з
Євгеном Iльковичем з Червонограда, який займався лiкуванням
травами. Вiн так пiдлiкував Василька, що аналiзи кровi були, як у
найздоровiшої дитини! Вiн "ожив", почав добре ходити, їздити на
велосипедi. Бували хвилини, коли менi здавалося, що лiкарi
помилилися дiагнозом.

А на Покрови Василько менi сказав, що знову захворiв. Йому стало
гiрше, вiн перестав ходити i вiдмовився вiд лiкiв.

Бог давав сили пережити отi важкi днi. А 7 лютого у недiлю пiсля
снiданку Василько сказав: "Мамо, я вже востаннє поїв, бiльше
нiколи я не їстиму, тiльки буду пити свячену водичку". 

Так i було. 

Болiли ручки чи нiжки -- змащувала свяченою водичкою, болiв
животик чи сердечко -- пив свячену водичку. Вона йому тамувала
бiль. Вiн хотiв, щоб йому читали молитви, спiвали пiсень, i не
давав менi плакати, а казав: "Смiйтеся, мамо". Усе повторював:
"Так гарно жити, менi хотiлося б жити, але Бозя хоче, щоб я помер.
Вiдчинiть вiкно, хай менi сонечко посвiтить, пташечки поспiвають,
бо там цього не буде". 

А як буде -- не казав.

10 лютого йому стало погано. В обiд вiн попросив води з-пiд
крана i горщичок. Набирав воду в рот, сполiскував зубки i
випльовував її, потiм мив обличчя i ручки. Усе повторив три рази.
Я хотiла подати йому рушника, але вiн сказав, що не потрiбно.
Обтрусив ручки i сказав: "Всьо". Усiх випровадив з дому, бо хотiв,
щоб з ним була лише я. А потiм зiбрався з останнiми силами i
сказав: "Сьогоднi вже нiхто, нiхто не будете спати".

Наостанок Василько попросив потерти йому спинку. Я правою рукою
розтирала його, а вiн дивився на мене. Стояла як кам'яна, лише
рука легко ковзала по його маленьких плечах. Вiн тричi видихнув i
став холодним. Я скрикнула: "Все!" I так менi стало добре, добре
з ним, нiби у якомусь раю. Я його сама помила, бо тiльки я знала,
яку вiн любив воду, носила на руках, тулила до себе, цiлувала. I
тiльки коли поклала Василька на катафалк, усвiдомила, що моя
дитина померла.

14 лютого в недiлю з численною процесiєю дiтей i дорослих
вiдпровадили мого синочка на цвинтар на вiчний спочинок. Василько
нiколи не лягав без молитви i не вставав без неї, молився своїми
словами за себе i за всiх. 

Я вiрю, що вiн на небi з Ангелами i чекає на мене -- свою маму. 


Мамо, ангели біля мене, але ви їх не можете бачити Василько просив не слухати лiкарiв, бо буде так, як вiн передбачив Мамо, ангели біля мене, але ви їх не можете бачити Василько просив не слухати лiкарiв, бо буде так, як вiн передбачив Reviewed by марія іваночко on 20:04 Rating: 5